Προσφατα

24.4.17

Η Ναζιστική αλητεία δεν έχει τέλος

Η documenta στήνει μαρμάρινη σκηνή 300 κιλών στο λόφο του Φιλοπάππου
 
Οι υποτακτικοί που λένε ΝΑΙ σε όλα με θαυμασμό στήνουν το μνημείο του «πεθαμένου πρόσφυγα» γιατί το «λευκό μάρμαρο μνημειοποιεί την ιδέα της προσφυγικής κρίσης». 
Αυτά λέει η «καλλιτέχνιδα». 
Το «έργο» θα συνομιλεί με τον Παρθενώνα. Αυτά και άλλα ωραία συμβαίνουν αφού αντίσταση δεν υπάρχει από πουθενά. 

Τα μάρμαρα της Καναδής Ρεμπέκα Μπελμόρ 
Οι επιφυλάξεις για το έργο της Καναδής καλλιτέχνιδας Ρεμπέκα Μπελμόρ, η οποία πρότεινε την εγκατάσταση μιας μαρμάρινης σκηνής στον λόφο του Φιλοπάππου, δίπλα σε μονοπάτι που χάραξε ο Πικιώνης, αναιρέθηκαν γρήγορα από το ΚΑΣ μπροστά στον κίνδυνο να δυσαρεστηθούν τα αφεντικά. 
Η Φωκίδη έδωσε τις τεχνικές διευκρινίσεις που χρειάζονταν, δηλαδή πόσο θα ζυγίζει το έργο (300 κιλά), πώς θα μεταφερθεί (με ειδικό γερανό τύπου αράχνης, σε δυο μέρη), πού θα σταματήσει ο γερανός (στο φυλάκιο ή πιο πίσω) και πώς θα μεταφερθεί το έργο ως το σημείο εγκατάστασής του (με ελαστικό διάδρομο πάνω σε κόντρα πλακέ, ο οποίος θα απορροφά τους κραδασμούς). 
Στην ερώτηση γιατί επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σημείο, η διευθύντρια του καλλιτεχνικού γραφείου της documenta στην Αθήνα σημείωσε, ότι στόχος είναι η «συνομιλία» του έργου με τον Παρθενώνα, το οικουμενικό μνημείο, αλλά και με τη σύγχρονη τοπογραφία, ενώ η σκηνή, που παραπέμπει στις κατοικίες ιθαγενών του Καναδά, έχει πολλαπλά νοήματα: την επισφάλεια, την λιτότητα, την προσφυγιά, το υποκατάστατο του σπιτιού. 
Ο καθηγητής Μανόλης Κορρές ρώτησε γιατί επιλέχθηκε το μάρμαρο, ένα υλικό που έχει υποβαθμιστεί στην Ελλάδα λόγω της κατάχρησής του, και όχι μια άλλη πέτρα, που θα εναρμονίζεται καλύτερα και στο Κάσελ της Γερμανίας. 
Μεταξύ των διευκρινίσεων που δόθηκαν ήταν ότι το λευκό μάρμαρο μνημειοποιεί την ιδέα της προσφυγικής κρίσης, ενώ η οξύμωρη κατάσταση της βαριάς μαρμάρινης σκηνής που μεταφέρεται δύσκολα από τη μία χώρα στην άλλη (σε αντίθεση με το ελαφρύ τύπου ιγκλού «σπίτι» των ιθαγενών), έχει μια επιπλέον «ανάγνωση»: τη δυσκολία μετακίνησης των προσφύγων. 
Όσο για την επιλογή του λευκού μαρμάρου, η καλλιτέχνις (που δεν παρέστη στο ΚΑΣ) θεώρησε ότι το χρώμα αυτό μπορεί να εναρμονιστεί με το περιβάλλον.
« PREV
NEXT »

1 σχόλιο

Ανώνυμος είπε...


Το ΚΑΣ θέλει ή δεν θέλει κλωτσιές; Τι δουλειά έχουν οι πρόσφυγες στον λόφο του Φιλοπάππου; Και γιατί μνημείο γιά τους πρόσφυγες παρακαλώ; Είναι ήρωες; Πολέμησαν γιά κάτι και δεν το ξέρουμε; Και δηλαδή άλλοι διαπράττουν τις θηριώδεις καταστροφές στις χώρες της Μ. Ανατολής και της Αφρικής και άλλοι θα πληρώνουν -στην κυριολεξία- το μάρμαρο;