tag:blogger.com,1999:blog-1131704548550558897.post6542668703504429692..comments2024-03-27T09:32:36.379+02:00Comments on στον Τοίχο : Η Συρία έχει φίλο μόνο τον εαυτό της στον Τοίχοhttp://www.blogger.com/profile/02605996984794309730noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1131704548550558897.post-73959180357154331592015-10-08T05:39:54.140+03:002015-10-08T05:39:54.140+03:00Δι ένα τύραννον ή δια πόλιν ασκούσαν ηγεμονίαν, τί...Δι ένα τύραννον ή δια πόλιν ασκούσαν ηγεμονίαν, τίποτε δεν είναι ανακόλουθον, εφόσον είναι συμφέρον, ούτε δύναται να θεωρηθεί τις ως όμαιμος, εφόσον δεν δύναται να εμπιστευθεί τις αυτόν. Ο καθείς πρέπει να είναι εχθρός ή φίλος αναλόγως των περιστάσεων. Και το ιδικόν μας συμφέρον ενταύθα εξυπηρετείται, όχι εάν εξασθενίσωμεν τους φίλους μας, αλλ’ εάν οι εχθροί μας καταστούν ανίσχυροι δια της δυνάμεως των φίλων μας. Ούτε πρέπει να δεικνύεσθε δύσπιστοι. Διότι τους εκεί συμμάχους μας μεταχειριζόμεθα όπως έκαστος ημπορεί να μας χρησιμεύσει καλλίτερον [Θουκυδίδης, Ιστορίαι, Βιβλίον Σ΄ § 85, Μετάφραση Ελευθερίου Βενιζέλου]. <br /><a href="http://www.gfragoulis.blogspot.gr/2008/08/blog-post_9361.html" rel="nofollow"> ΑΡΧΕΓΟΝΟΣ ΜΑΚΙΑΒΕΛΙΣΜΟΣ</a>ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣhttps://www.blogger.com/profile/04404084324649350778noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1131704548550558897.post-42264536713864402512015-10-08T05:28:58.097+03:002015-10-08T05:28:58.097+03:00Βεβαιώνουμε αντίθετα: ο πόλεμος δεν είναι τίποτε ά...Βεβαιώνουμε αντίθετα: ο πόλεμος δεν είναι τίποτε άλλο παρά η συνέχιση των πολιτικών σχέσεων, με τη συνδρομή άλλων μέσων. Λέμε πως προστίθενται σ’ αυτόν νέα μέσα, για να βεβαιώσουμε ταυτόχρονα πως ο ίδιος ο πόλεμος δεν παύει αυτές τις πολιτικές σχέσεις, πως δεν τις μεταμορφώνει σε κάτι τελείως διαφορετικό, αλλά πως αυτές συνεχίζουν να υφίστανται στην ουσία τους, όποια κι αν είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν, και πως τα κύρια νήματα που διατρέχουν τα πολεμικά συμβάντα και που συνάπτονται μ’ αυτά δεν είναι παρά διαγράμματα μιας πολιτικής που συνεχίζεται μέσα στον πόλεμο ώς την ειρήνη.<br />Μπορούμε να κατανοήσουμε τα πράγματα διαφορετικά; Οι πολιτικές σχέσεις μεταξύ εθνών και κυβερνήσεων έπαψαν ποτέ με τις διπλωματικές νότες; Μήπως ο πόλεμος δεν είναι ένας άλλος τρόπος από το να γράφουν και να μιλούν για να εκφράσουν τη σκέψη τους; Είναι αλήθεια πως έχει τη δική του γραμματική, όχι όμως τη δική του λογική.<br />Δεν μπορούμε λοιπόν ποτέ να διαχωρίσουμε τον πόλεμο από τις πολιτικές σχέσεις, κι αν αυτό προέκυπτε σ’ ένα οποιοδήποτε σημείο της έκθεσης μας, όλα τα νήματα αυτών των σχέσεων θα είχαν κατά κάποιο τρόπο σπάσει, και θα είχαμε να κάνουμε με κάτι στερούμενο νοήματος και πρόθεσης... Καταφεύγοντας στον πόλεμο, η πολιτική αποφεύγει όλα τ’ αυστηρά λογικά συμπεράσματα που απορρέουν από τη φύση της-λίγο νοιάζεται για τις τελικές δυνατότητες, και μένει στις άμεσες πιθανότητες. Έτσι, παρεμβάλλεται βέβαια πολλή αβεβαιότητα σ’ όλη την υπόθεση, που γίνεται τότε ένα είδος παιχνιδιού- όλες όμως οι Κυβερνήσεις πιστεύουν πως είναι πιο επιτήδειες και πιο διορατικές σ’ αυτό το παιχνίδι από τους αντιπάλους τους, κι είναι αυτό που τους δίνει αυτοπεποίθηση στην πολιτική τους... για μιαν ακόμη φορά: ο πόλεμος είναι όργανο της πολιτικής· φέρει κατ’ ανάγκην τη σφραγίδα αυτής της πολιτικής· πρέπει να μετρά τα πάντα με τον πήχυ της πολιτικής. Η διεξαγωγή του πολέμου είναι επομένως στις μεγάλες της γραμμές η ίδια η πολιτική, που χρησιμοποιεί το σπαθί αντί για τη γραφίδα, χωρίς να παύει γι’ αυτό το λόγο να σκέφτεται σύμφωνα με τους δικούς της νόμους [Karl Klausewitz]<br /><a href="https://gemfragoulis.wordpress.com/2015/08/25/%CF%8C-%CE%AF-%CE%AD-%CF%8C/" rel="nofollow">Ο πόλεμος είναι ένα όργανο της Πολιτικής</a>ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣhttps://www.blogger.com/profile/04404084324649350778noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1131704548550558897.post-11729313999518570062015-10-07T23:13:39.623+03:002015-10-07T23:13:39.623+03:00Γιατί να υπάρχει εξουσία ενός όντος έναντι εν...Γιατί να υπάρχει εξουσία ενός όντος έναντι ενός άλλου όντος ; <br />Γιατί ο κωλοάνθρωπος είναι άπληστος . <br />Για την σχολιάζουσα δεν υπάρχει καμία άλλη απάντηση ή εξήγηση .<br />'Οπως έχει δείξει η ιστορία μέχρι σήμερα τον άνθρωπο, που αγαπάει την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη, και μάχεται για αυτά τα ιδανικά, τον χωράει μόνο το νεκροταφείο .<br />Βέβαια και τον άπληστο κωλοάνθρωπο το νεκροταφείο τον περιμένει, αλλά δεν το " βλέπει " .... και κρίμα είναι μόνο το καημένο το νεκροταφείο...... . <br />Έπρεπε να υπάρχουν νεκροταφεία για τους δίκαιους <br />και <br />σκατόλακκοι για τους κωλοανθρώπους .<br />Anonymousnoreply@blogger.com